~すぎたじゅんじ的~ほにゃらら



別窓 | スポンサー広告
∧top | under∨

ガーデンベンチ/濡縁

さて、明日は久々のHaruでの演奏。なんだか、むっちゃ楽しみにしています。


さてさて、我が家にはここに引っ越してきた時から、玄関の隣のスペースにベンチ/濡縁がありまして、これが小さいながらもなかなか良いスペースで気に入って入るのですが、名前の通り、雨ざらしでありまして、毎年せっせと塗装はしていたものの、引っ越してきたときにすでに古いものでしたので、限界を超えていたわけであります。ちょっと前には小さなオレンジのキノコがはえだしたりして。。。

で、思い立って、新しく作ることにしました。以前に自分の机を作ったときにおまけでもらった杉の長い木が一枚残っていましたので、それで。

こんな感じです。
From woodworking


From woodworking


これから少しずつ暖かくなってきて、ここで夕方にビールなどを飲むのも気持ちがいいです。
脚はあり溝で組んであります。長さが180センチほどありますが、それでも以前に置いていたものに比べてかなり小さいので、これとセットになるような追加の小さいイスなども必要かな、ということで、この項目、次回のブログに繋がります。




When we moved to this house in 2005, there were a garden bench which was made by the carpenter of this same house. It was old even then, but anyhow, we were using it by painting it every year.

But as you see, it's outside, and we have a lot of rain every year, it just didn't last, or I should say we used it much more than it can be lasted... Recently we found some little mushroom there! Couldn't believe it...

Anyway, I made a new garden bench, with a long cedar board which had been sitting in my shop for a while.
There is nothing fancy about it, it's just a long board with 2 legs attached (dovetail attachment).

Painted ""_xyladecor_" but the color was too yellow than I thought. (with this photo, looks OK with me though)

And the size of the bench is much smaller than the last one. So now I need one or more little stools to make, so please check my next project here.


別窓 | 木工 | コメント:0 | トラックバック:0
∧top | under∨
<<ということでできました、ガーデンベンチ2がなんと。。。 | ~すぎたじゅんじ的~ほにゃらら | だってそういう風に教えられてたもん>>

この記事のコメント

∧top | under∨
コメントの投稿
 

管理者だけに閲覧
 

この記事のトラックバック

∧top | under∨
| ~すぎたじゅんじ的~ほにゃらら |
